Cerlas Cerita Sekilas)




                          
Cerita ; Dang Anggara

JUDUL ; ketularan sepok
*pada suatu hari ada dua anak muda yang bernama Dang Anggara dan yg satunya lagi bernama reza duansah.
Mereka berjalan ke sebuah tokoh yg bertujuan untuk membeli baju,celane,dan sebagainye lah.
Mak kamek tu bejalan sanak sinek liat liat baju ape mak sekali reza tu liat anok hp BB tu bh kesepok an die tu sekali Dang te abeslah ngikot Reza gk am jadi ketularan sepok abes hp BB orang di pegang pegangnye sampai di tegor kan orang mak malu aku t aok bh kate reza gik malu gk Dang. way kate ku gik aku bh liat liat kau lalu *ketularan Sepok* am dah am kamek tu balek ngilang kan malu t bh sekali sampai di jalan t jumpe gk kawan SMP lalu am kamek becerite ape mak aku tu dikenal kanye same kawan cwwek die ngomong2 lah aku same die t tros gik aku mintak nomor hp die sekali sampai di rumah t aku SMSan am same die tu mak sekali malamnye tu aku nembak die mak langsong di  terimaknye am aku tu. Begaye gik ngirem panton ape heh:
BERIBU RIBU POHON RAMBUTAN
HANYA SATU YANG DI MAKAN
BERIBU RIBU CEWE DI KALIMANTAN
HANYA SUGI YG KU INGIN KAN
Mak bagus gik kate die tu mak makin betambah suke am die same aku tu heh tros die gik ngirem puisi khe aku kate die gik :

AIR MATA LEBIH BERHARGA
DARI PADA SENYUMAN
KARNA :
Karna air mata
Keluar di saat
Hati lagi sedih
Dan tulus dari hati
Sedang kan senyuman :
Senyuman muncul
Di saat kita lg bahagia
Mak meleleh hati aku tu rase maok

Comments

Popular posts from this blog

Penantian Seorang Sahabat

Puisi Jadul

Suara Malam